FAQ

Over Bundles


Bundles biedt de beste spullen als een service in een duurzaam abonnement. Dat doen we samen met de ondernemers achter Wasbundles: wasmachines, wasdrogersvaatwassersCoffeeBundles. Inmiddels hebben zij al meer dan 2500 gebruikers blij gemaakt.


Bundles biedt op dit moment abonnementen aan van Wasbundles (wassen, drogen, vaatwassen) en  CoffeeBundles (all-in koffie).

Heb je specifieke vragen over het all-in-one koffieabonnement bekijk dan de meest gestelde vragen over ons koffieabonnement.


Je ontvangt een topkwaliteit wasmachine, droger, vaatwasser of koffiezetapparaat zonder dat je het hoeft te kopen. Dat scheelt tot wel EUR 1.500,- aan investering.

Omdat je geen eigenaar bent blijf je flexibel. Als je het apparaat niet meer nodig hebt kun je gewoon opzeggen en plaatsen wij het ergens anders.

Je ontvangt ook de Bundles service, vanaf het moment dat je bestelt totdat we het apparaat weer komen ophalen. Van vriendelijke installateurs tot gratis reparaties en een Bundles WebApp. Geen gedoe, wél kwaliteit.


Een Bundles abonnement is vergelijkbaar met huren. Je betaalt ook per maand voor gebruik. Er zijn een paar grote verschillen.

  1. Een Bundles abonnement is goedkoper dan huren omdat wij alleen met de beste spullen werken en zorgen dat deze lang meegaan.
  2. In tegenstelling tot een huurcontract kun je een abonnement elke maand opzeggen. Wij geven het apparaat een opknapbeurt en plaatsen het bij een nieuwe klant. 
  3. Een abonnement is meer dan een apparaat, je krijgt wasmiddel, vaatwastabletten en/of koffie automatisch thuis gestuurd en je krijgt persoonlijke tips voor een beter resultaat (als je dat leuk vindt)!

Je kunt ons altijd mailen op info@bundles.nl, bellen op 085 40 11 908 of bereiken via Facebook of Twitter. Of vul het contactformulier op de contactpagina in. 

Ben je klant van Bundles en wil je tips of antwoord op de meest gestelde vragen over apparaten? Log in op de Bundles WebApp.

Abonnementen


Wij zijn ervan overtuigd dat onze service van hoge kwaliteit is en dat onze klanten tevreden zijn. Ook begrijpen we het dat een nieuwe situatie, zoals samenwonen met je partner of verhuizen naar het buitenland, ervoor kan zorgen dat je een apparaat niet meer nodig hebt. Daarom mag je elke maand je abonnement opzeggen. We berekenen wel een Verplaatsvergoeding in verband met het verplaatsen van het apparaat naar een volgende abonnee.


Je kunt de apparaten altijd van ons overnemen. Wij doen onze best om jou te laten zien dat een abonnement aantrekkelijker is dan het bezitten van een wasmachine, droger, vaatwasser of koffiezetapparaat. Als je toch besluit dat je het apparaat liever bezit dan kun je de dagwaarde opvragen en het apparaat overnemen.


We hebben altijd een abonnement dat bij jou past. Bij een wasmachine en droger kun je kiezen tussen een standaard of een luxer model. De luxere modellen hebben hogere vaste maandelijkse kosten. 

Het variabele gedeelte van het abonnement is een gebruiksvergoeding op basis van het stapeltarief.

  • €1 tot en met 5 was/droog/vaatwasbeurten
  • €0,50 6-15 was/droog/vaatwasbeurten
  • €0,25 15 – 25 was/droog/vaatwasbeurten
  • €0,15 meer dan 25 was/droog/vaatwasbeurten

Rekenvoorbeeld wasabonnement


Je hebt een wasabonnement en je hebt deze maand 15 keer gewassen.

Het vaste maandbedrag is EUR 11,95. De gebruiksvergoeding is voor de eerste 5 wasbeurten €5 (€1 * 5 wasbeurten) en voor wasbeurt 6-15 €5 (€0,50 * 10 wasbeurten)

De totale abonnementskosten zijn EUR 21,95


Wij voeren een kredietwaardigheidscheck uit en wij behouden ons het recht voor om een bestelling te weigeren in geval van een hoog betalingsrisico. We doen dat automatisch tijdens de bestelling, daar merk je dus niets van!


Geen addertjes! Je zit nergens aan vast. Je kunt elke maand opzeggen. Als je opzegt betaal je een verplaatsvergoeding.

De verplaatsvergoeding is EUR 125,- voor een wasmachine, droger of vrijstaande vaatwasser en  EUR 150,- voor een inbouw vaatwasser.

Kwaliteit, service en duurzaamheid


Je kunt altijd bij ons terecht als je vragen of problemen hebt. We nemen binnen 24 uur contact op om je vragen te beantwoorden of een afspraak te maken om eventuele problemen te verhelpen.

Bundles vergoed de reparatie tenzij blijkt dat het een defect is door externe oorzaak of ondeugdelijk gebruik.

 


We stimuleren het gebruik van hoge kwaliteit apparaten in plaats van ‘wegwerpapparaten’. Apparaten die gemaakt zijn van duurzame materialen, zuinig zijn in gebruik en hergebruikt kunnen worden.

We verbinden de apparaten met het internet. Zo kunnen we via de Bundles WebApp persoonlijke tips geven om zuinig en efficiënt gebruik. Door slim gebruik en onderhoud gaan de apparaten nog langer mee.

We zorgen dat apparaten efficiënt gebruikt worden. Na het stopzetten van een Bundles abonnement geven wij het apparaat een opknapbeurt voordat we het bij een nieuwe klant plaatsen. Als een apparaat kapot gaat zorgen wij voor reparatie en als het niet mogelijk is voor recycling.


We voorkomen afval op een aantal manieren:

  • Met een Bundles abonnement kan iedereen apparaten van topkwalitet gebruiken. Deze gaan veel langer mee dan een gemiddeld ‘wegwerpapparaat’. Zo voorkomen we dat er teveel apparaten en materialen worden gebruikt en weggegooid.
  • Door de apparaten te koppelen aan het internet hebben zowel wij als onze klanten inzicht in het verbruik. We kunnen de apparaten zo beter onderhouden en goed gebruik stimuleren zodat ze langer meegaan.
  • Wij zorgen voor reparaties. Als een apparaat niet meer gemaakt kan worden zorgen wij dat het weer bij de fabriek terecht komt. Hier worden ze gebruikt om nieuwe apparaten te maken en dan is de cirkel rond.
  • Door de apparaten te verbinden aan het internet verzamelen we heel veel informatie. Samen met de fabrikant onderzoeken we hoe we nieuwe apparaten kunnen maken die nóg langer meegaan en nóg beter hergebruikt kunnen worden.
  • De apparaten gebruiken weinig energie, water en wasmiddel. Bovendien geven we persoonlijke tips om nóg zuiniger te wassen. Zo voorkomen we samen verspilling van grondstoffen.
  • We helpen je graag om slim en duurzaam energie en wasmiddel in te kopen. Ook door hierbij de goede keuzes te maken kunne we samen afval voorkomen!

Bezorging en installatie


Jazeker, bezorging en installatie zijn volledig gratis.


We bellen je binnen drie werkdagen na je bestelling om een bezorgafspraak te maken. Afhankelijk van je beschikbaarheid heb je hem dan ongeveer 2 tot 3 werkdagen later in huis. Hou dus in totaal rekening met ongeveer een week.


Jazeker, als je dat wilt nemen we je oude apparaat gratis mee.

Apparaten


WasBundles gebruikt op dit moment wasmachines, drogers, vaatwassers van Miele en CoffeeBundles koffiezetapparaten van Siemens. Voor de wasmachine en droger kun je kiezen voor een standaard of een luxe versie. Voor de vaatwasser hebben we een inbouwversie en een vrijstaande variant. De Siemens koffiezetapparaten bieden we aan in een all-in-one abonnement in combinatie met FairChain koffie van Moyee.

In de toekomst willen we graag meer apparaten in een duurzaam abonnement aanbieden. Heb jij hier leuke ideeën of tips over, stuur dan een mailtje!


Ja dat kan! Je kunt ieder wasmiddel gebruiken gewoon zoals je gewend bent. Je kunt vloeibaar wasmiddel toevoegen in een bolletje of in de wasmiddellade via het automatische doseringssysteem. Heel handig.


De wasmachines, drogers en vaatwassers zijn zuinig in gebruik en gebruiken weinig energie, wasmiddel en water. Dat komt door intelligente wasprogramma’s en een energie-efficiënte motor. De apparaten hebben het hoogste energielabel (A).

Online apparaten


Wij verbinden de wasmachine, droger, vaatwasser of het koffiezetapparaat met het internet via een speciale ‘slimme’ stekker, de Buddy Stekker. Dit apparaat meet het stroomverbruik en verstuurt deze informatie draadloos naar de Buddy Bridge die we verbinden met het internet modem. Via het internet wordt het stroomverbruik naar het Bundles platform verzonden.

We maken geen gebruik van je WiFi netwerk, dus je hebt geen last van storingen of trager internet.


Wij analyseren het stroomverbruik. Onze slimme algoritmes leren over het apparaat en zien mogelijkheden om te besparen. Als je dat leuk vindt geven wij je persoonlijke tips waarbij we rekening houden met de instellingen die je gebruikt. Tips kun je inzien via de Bundles WebApp.

Ook het onderhouden van apparaten kunnen we slimmer en efficiënter doen door te leren van de beschikbare informatie. We kunnen zien of het apparaat nog optimaal functioneert en direct ingrijpen als er wat dreigt te gebeuren. Zo kunnen we problemen voorkomen. Dat scheelt kosten en gedoe met monteurs.


Als je op korte termijn internet krijgt dan kun je gewoon een abonnement afsluiten en het apparaat gaan gebruiken.

Betaal je per (vaat)was- of droogbeurt, hou dan bij hoeveel je gebruikt in de periode totdat je internet hebt.

Het aantal koppen koffie kun je aflezen van het apparaat.


Met de Bundles WebApp kun je allerlei dingen regelen, zoals een verhuizing doorgeven, je facturen inzien en van koffiesmaak wisselen.

Daarnaast staat de Bundles WebApp vol met tips, filmpjes en recepten om jou te helpen je ultieme koffiesmaak te ontdekken, zuiniger te wassen en zaken als onderhoud en schoonmaken zo makkelijk mogelijk te maken.


We meten alleen het energieverbruik van de apparaten en verder niets. Deze informatie wordt natuurlijk vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met andere partijen.

Betaling


Bij het bestellen betaal je de borg en de eerste maand vaste kosten. Je kunt hiervoor kiezen tussen Ideal of een overboeking. Kies je voor een overboeking, hou er dan rekening mee dat de bestelling pas wordt geleverd als het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Voor de betaling van je eerste factuur heb je de mogelijkheid om een automatische incasso machtiging te bevestigen. Je kunt er ook voor kiezen om de factuur elke maand zelf over te maken.


Je betaalt eenmalig EUR 75,- borg voor een WasBundles abonnement.

De borg geldt als garantie dat we het apparaat weer terug krijgen als je het abonnement opzegt.

De borg wordt terug gestort naar jou rekening of verrekend met openstaande vergoedingen.


Het bezorgen of ophalen van een apparaat is voor ons erg duur. Wij hebben ervoor gekozen geen transportkosten voor levering niet in rekening te brengen of wurgcontracten aan te bieden waarbij je het contract moet afkopen als je ervan af wilt.

Voor het ophalen brengen we wel een Verplaatsvergoeding in rekening zodat we de prijs van het abonnement nog wel scherp kunnen blijven aanbieden.

De verplaatsvergoeding is EUR 125,- voor een wasmachine, droger of vrijstaande vaatwasser en  EUR 150,- voor een inbouw vaatwasser.