Veelgestelde vragen

CoffeeBundles

Ja, het abonnement is zowel geschikt voor thuis als op kantoor. Je ontvangt elke maand een BTW-factuur zodat dit als zakelijke gebruiker makkelijk is terug te vragen. De prijzen op de website zijn inclusief BTW (€7,50 is inclusief 21% BTW, het overige gebruiksdeel inclusief 9% BTW). Vooral CoffeeBundles – Platinum is uitermate geschikt voor zakelijk gebruik, gezien de grotere machine en het aflopende tarief bij meergebruik.

Bij de Classic en Luxe abonnementen vragen we je elke maand via een linkje de tellerstand door te geven (kost een paar seconden, elke maand doorgeven is niet verplicht, maar wel handig). Bij Platinum maken we gebruik van Siemens’ Home Connect interface, om daarmee online direct uit het apparaat het gebruik af te lezen. Dan volstaat doorgeven alleen de eerste 2-3 maanden.

Wij schrijven elk apparaat in 7 jaar lineair af. Je kunt het elk moment overnemen tegen de dagwaarde. Betaling in termijnen (3, 6 of 12 maanden) is ook mogelijk, waarbij we rente in rekening brengen.

Je kunt elke maand je abonnement opzeggen. Als je binnen 5 jaar opzegt dan brengen we een ‘verplaatsbijdrage’ van €75 in rekening voor het ophalen en opknappen van het apparaat, die we verrekenen met de borg (€75,-). Deze verplaatsbijdrage vervalt als je aan het einde van je proefperiode (twee maanden, minimaal en maximaal) besluit ermee te stoppen of als je het apparaat wilt overnemen tegen de dagwaarde.

Je betaalt per kop koffie, waarbij we een minimale afname van 75 koppen koffie per maand berekenen. Dat komt neer op resp. €35,25 (Classic), €39 (Luxe) of €44,25 (Platinum) per maand. Twee maanden per jaar kun je deze minimale afname pauzeren. De prijzen per kop lopen af bij meergebruik boven de minimale afname. Je kunt uitrekenen wat je precies kwijt bent per kop of per maand in de rekentool onder de producttableaus. 

Ga je op vakantie? Of zijn er andere redenen waardoor je even minder koffie drinkt? Wij denken graag met je mee! Twee maanden per jaar (naar keuze) kun je de minimale afname pauzeren. Het hoeven geen twee maanden achter elkaar te zijn.  Op deze manier betaal je niet als je geen koffie drinkt. 

We horen het wel graag voor de 10de van de maand. Doorgeven gaat heel gemakkelijk via de Bundles WebApp of via een email.

We hebben drie abonnementen: Classic, Luxe en Platinum. Deze verschillen in type apparaat wat je ontvangt (resp. Siemens EQ6 Plus S300, S800 en Siemens EQ700 met Home Connect) en in serviceniveau. Dit laatste heeft betrekking op de manier van gebruik bepalen en de snelheid waarbij het apparaat wordt vervangen bij reparaties (48u bij Classic vs. 24u bij Luxe en Platinum). Alledrie abonnementen hebben een minimale maandelijkse afname van 75 koppen, ofwel gemiddeld 2,5 kop koffie per dag. 

Alles wat je nodig hebt voor hele goede koffie: de Siemens EQ6 (Classic & Luxe) of de Siemens EQ700 (Platinum) en koffiebonen van Moyee Coffee in een circulair abonnement. Bijdragen aan een duurzamere wereld en impact maken in het land van oorsprong terwijl je geniet! Ook onderhoudsmiddelen en eventuele reparaties zijn inbegrepen. Je betaalt per maand voor het aantal koppen dat je hebt gedronken.

Bij de eerste bezorging ontvang je een pakket met vier smaken FairChain koffiebonen van Moyee. Deze kun je uitproberen en je favoriete smaak (of smaken) kiezen. Voortaan zullen we jouw keuze automatisch bezorgen. Wisselen kan altijd!

De Moyee koffie

De Siemens EQ6 Plus heeft een aparte koffielade voor bijvoorbeeld decaf filter- of espresso-maling. Je kunt per bereiding kiezen welke soort koffie je wilt, zonder dat je nieuwe koffie in het apparaat hoeft te doen. Wij leveren decaf maling zelf niet meer: door jezelf ingekochte zakken worden gedeclareerd. Deze koffielade-optie is er niet bij de EQ700. Voor gebruikers die alleen Decafé drinken hebben we decaf koffiebonen, via Moyee. 

Bij de eerste bezorging ontvang je vier smaken bonen. Deze kun je uitproberen en je favoriete smaak (of smaken) kiezen. Voortaan zullen we jouw keuze automatisch bezorgen. Wisselen kan altijd!
Het gaat om bonen van Moyee Coffee: topkwaliteit én FairChain koffie.. Zelf bijgekochte koffie kan en moet – met prijs én hoeveelheid – worden gedeclareerd bij info@bundles.nl. Normaliter doen gebruikers dat alleen als wij eens te laat zijn met de automatische aanvulling.

FairChain betekent dat Moyee de koffie niet alleen laat verbouwen in Ethiopië, Kenia en Colombia, maar dat ze daar ook de bonen laten branden en verpakken. Daardoor ontstaat lokaal meer werkgelegenheid, kennis en economische groei.

Moyee koopt de koffie met behulp van Blockchain-technologie in van een heleboel kleine koffieboeren. Hierdoor wordt volledig transparant welke boer welk bedrag heeft ontvangen voor zijn bonen en kan de eindgebruiker traceren waar zijn koffie precies vandaan komt en bovendien controleren of elke boer wel zijn 20% FairChain-premie heeft ontvangen (i.v.m. de Leefbaar Inkomen-doelstelling van Moyee cq. de FairChain-stichting).

Je ontvangt bonen van Moyee Coffee: topkwaliteit én FairChain koffie. Bij de eerste bezorging ontvang je vier smaken bonen. Deze kun je uitproberen en je favoriete smaak (of smaken) kiezen. Voortaan zullen we jouw keuze automatisch bezorgen. Wisselen kan altijd!

De Bundles service

Bij je bestelling kun je aangeven wanneer je het apparaat met welkomstpakket (gratis) bezorgd wilt krijgen. Als je het abonnement vóór 15u bestelt kun je aangeven dat je het de volgende dag in huis wilt hebben (dus ook op zaterdag). Mocht je specifiek een avondlevering willen dan brengen we een extra bezorg-bijdrage van €5,- in rekening.  Lees hoe het precies werkt.

Met de Bundles WebApp kun je allerlei dingen regelen, zoals een verhuizing doorgeven, je facturen inzien en van koffiesmaak wisselen. Daarnaast staat de app vol met tips, filmpjes en recepten om jou te helpen je ultieme koffiesmaak te ontdekken, nieuwe dingen uit te proberen en zaken als onderhoud en schoonmaken zo makkelijk mogelijk te maken.

Bij ons koffieabonnement betaal je voor een kop hele goede koffie. Mocht het apparaat niet naar behoren functioneren dan komen we het ophalen om te repareren en wordt het vervangen met een ander exemplaar. Daarvoor hoef je als klant niet extra te betalen. Het defecte apparaat wordt gerepareerd, volledig schoongemaakt en – na evt vervanging van beschadigde onderdelen – weer ingezet bij een nieuwe gebruiker.